Followers

12 December 2011

Aku Hanya Sampah Dimata Orang...

Assalamualaikum....

ini adalah luahan hati Scha yang pertama Scha pertama tulis dalam blog ni....
hari ni hari yang sangat 'sial' dalam hidup scha...
semua Scha buat serba tak kena....
semua Scha buat dimata diorang tak betul....
Scha ni hanya sampah dimata diorang...
Scha tolong banyak komplen...keluarga sendiri sanggup buat Scha macam ni...
Scha ni macam tak ada perasaan...
diorang nak asak Scha dengan bermacam-macam kesalahan....
Scha marah budak-budak yang mak mengasuh sebab diorang tak dengar cakap..
suka gadoh...bila Scha marah diorang komplen tapi bila sesuatu terjadi dekat budak-budak tu nanti...
Scha yang akan dipersalahkan...
Scha dan buntu bila Scha bersuara diorang marah....
Scha ni hanya budak suruhan yang dungu ke...
Scha ni tak ada perasaan ka...
keluarga Scha sendiri buat Scha macam ni...
kalau anak orang diorang layan dengan baik...tapi Scha ni yang banyak tolong mak jaga 
budak-budak...sepanjang cuti sekolah Scha jaga...
bila Scha tak tolong macam-macam mak cakap...
bila Scha tolong macam ni diorang balas dekat Scha....
Scha memang garang...tapi  Scha takkan garang kalau orang tak buat hal.....
semua orang salahkan Scha...kalau Scha bawak seorang kawan duduk dengan Scha dekat rumah ni
tentu diorang akan tahu....
diorang tak kan marah anak orang tapi meletakkan segala kesalahan atas Scha....
da macam-macam kebaikan Scha buat dekat budak-budak yang mengasuh tu
Scha pagi-pagi bawak diorang jalan naik moto kadang-kadang Scha bawak petang...
tapi balasan diorang "benci kakak"....
hati Scha yang terasa ni mak tak buat apa-apa pon...
mak just nak sangat jaga hati anak-anak mengasuh kesayangan tu..
Scha banayk bersabar....
sampai tadi abah Scha sanggup tengking Scha.....
Scha paling tak boleh terima keluarga Scha marah Scha sebab orang...


sakit sangat perasaan ni....


tak ada sesiapa yang menenangkan hati Scha....
Scha hanya menangis sendirian dalam bilik....
tanpa pengetahuan sesiapa....
terima kasih kerana bagi Scha anggap diri Scha ni tak berguna....

5 comments:

cik keyra said...

syepah jgn rr sedih.. xmo2..

Schaza said...

:) thanks...
ak ok...

zaidrosli said...

besa la bdk2 bkan tau ape n lg 1 mak n ayah kte x nmpk ape diorg wat yg dpa nmpk salah kta ja.....so kte kene sabaq ja...

zaidrosli said...

dugaan je nie...sabaq je la.. just smile always...hahahahahahahahaha :D

Schaza said...

thanks sudi singgah n komen...
thanks utk nasht..